Blogger Layouts

ALL ABOUT SANTY

ALL ABOUT SANTY

Thursday, August 26, 2010

siapa aku??

aku sering tertanya-tanya siapa aku..apa yg aku inginkan dalam hidup ini..namun aku masih keliru..keliru dalam mencari erti hidup..terlalu byk psoalaan yg muncul dbenak fikiran ku.. tapi sulit utk aku ungkapkn dgn kata2 apa yg aku rasakan.. aku hnya mampu mnulis.aku selesa begini..aku temui hidup aku dengan menulis..menulis semua tentang aku..mungkin mereka dluar sana tertanya mengapa aku gemar menulis sesuatu tentang diri aku di dalam blog ini..1 yg pasti aku menulis utk kepuasan..aku puas dengan semua ini..aku bisa luahkn semua apa yg tbuku dhati ku..aku tdk perlukn simpati mereka tntg apa yg aku rasakan..cuma aku gembira kerana ada diantara mereka mnitiskan air mata membaca cerita ku..mungkin ini bisa mnjadi comtoh bt merela..mgkin jg mereka turut merasakan apa yg aku rsakan..aku hargainya..

dulu aku gemar coretkan rintihan hatiku melalui diariku..aku coretkan semuanya apa yg blaku dalam hidupku..namun diari itu telah berada dtangannya..kerana aku harap dia dapat mgetahui siapa aku dengan membacanya...namun pa mungkin dia membacanya..hanya dia yg tau..

hidup aku penuh dgn cerita...cerita dmna aku sebagai anak..sebagai remaja,pelajar,sahabat dan kini meningkat mjdi seorg wanita..insya allah..sejak dulu aku dajar utk bdikari,aku dajar utk menjadi seorg yg kuat..kerana hidup aku bukan seperti org lain..yg penuh dengan kgembiraan..kadang kala hidup aku penuh dengan air mata..aku tdk bisa mnahannya..begitu mudah air mataku gugur mbasahi pipi..mgkin kah akan ada sesorg yg akan myapu titisan air mtaku.. tiada yg pasti ddunia ini..sebelum ini aku hnya sorg gadis sunti yg baru bljr kenal apa itu khidupan..hidupku dpenuhi dengan kawan-kawan yg sentiasa mceriakan aku..aku bukannya seorang yg ceria..petah berkata-kata..namun aku hnya sorg gadis yg pemalu..gemar berahsia dan sukar utk dtafsir..

mgkin mereka yg mgenaliku turut menyatakan demikian..bmula zaman persekolahan aku bljar utk berusaha sendiri..aku hidup dalam duniaku.dunia dmna hnya ada aku dan angan-anganku..dirumah jg aku tetap dgn duniaku..entahla..mengapa aku jd bgini..mgkin kerana hidup aku yg susah mbtkn aku lbh gemar mdiamkan diri..

tapi aku pantang apabila ahli keluargaku dsebut2 dan dpkatakan..aku jadi sakit bila aku mdgr org luar bkata2 kesat terhdap keluarga..aku jd bdendam dgn mereka..aku tahu dendam bkn sesiatu yg baik namun aku insan biasa..mula saat itu aku bjnji dengan diriku yg aku tdk akan sesekali mbiarkan mereka mperkecilkn keluargaku..aku tdk ingin lagi mlihat ibuku mnitiskan airmata mendengar cacian org.aku nekad aku kan buktikn dengan mereka bhwa aku kan jd kebngaan ibu dan bapaku..aku nekad utk belajar bersunguh2 dan akhirnya aku brjaya masuk ke universiti..

aku tahu ibubapaku pasti bangga dengan aku..namun pjuangan aku belum selesai selagi aku blm blh memberikn mereka kesenangan di dunia dan akhirat..insya allah mak..anakmu ini akan berjaya..restumu sentiasa mgiringiku..

biarpun aku pernah tewas dlm soal pcintaan namun aku cuba utk bngkit..aku tdk perlu jd wanita yg mgingini bak kata kata kwnku..biarla aku jd wanita yg digini..Allah telah bjanji setiap umatnya pasti akn mnemui kbhagiaan sekiranya mereka sabar..aku hnya sabar dam menanti jodoh.. tapi terdetik dlubuk hatiku utk dsygi..aku cuba mgusir persaan itu,,aku tdk mahu hnya kerana kehendak hatiku aku jd sakit..cukupla ksakitan yg aku alami selama ini..

cukup sampai disini kisah aku..siapa aku..terpulang kepada kmu semua utk mnilainya..tapi yg pasti aku tetap aku dan tidak ada sorg pun yg boleh mgubahnya..

0 comments:

Post a Comment