Blogger Layouts

ALL ABOUT SANTY

ALL ABOUT SANTY

Thursday, October 14, 2010

:: Menanti Hari Esok ::

esok bersamaan 15/10/2010..

tarikh itu kembali lagi..aku rasakan baru semalam aku masih lagi gadis remaja tapi es0k semua akan berubah..esok aku genap 21 tahun..dan bagi gadis itula adalah kunci kebebasan bagi mereka..kerana mereka bukan lagi digelar remaja tapi berubah menjadi seorang wanita..wanita dewasa...itu titik permulaan bagi aku..permulaan bagi aku utk teruskan perjuangan dalam hidup..tarikh baru dan insya allah aku cuba utk jadi yang terbaik..


aku tidak harapkan apa-apa sempena ulang tahun aku kali ini..cuma terdetik di fikiran ku...apa yang telah aku lakukan dan apa yg telah aku kecapi selama 21 tahun dalam hidup ku..mengingati itu semua membuatkan aku berfikir.. ya Allah.. berapa banyak dosa yg telah aku lakukan dan berapa nipis pahala yg aku lakukan..aku percaya kesedihan itu pasti ada di hatiku..namun apa yang bisa aku lakukan ialah teruskan hidup dengan semangat yg baru..lahir seperti insan yg baru,,insan yg kuat dan tabah menghadapi segala cabaran..

syukur ku panjatkan ke Ilahi kerana aku masih bisa merasai alam ciptaan-Nya..aku masih diberi peluang utk terus bertaqwa kepada-Nya.. aku amsih berpeluang utk membahagiakan kedua orang tua ku..kerana sesungguhnya mereka la sumber ihlam ku.kerana merekalah aku masih utuh berdiri seorang diri mencari ilmu jauh di perantauan..ya Allah betapa aku merindui mereka..lindungi mereka ya Allah..terkadang hatiku menangis..menangis kerana aku takut..aku takut aku gagal dalam mengejar impianku..aku pernah kecewa tp aku tdk ingin terus kecewa..aku inginkan yg terbaik utk hidupku..dalam pelajaran ku..ini semua membuatkan aku berfikir..


esok bermulalah hari baru bagi aku..sepanjang hisupku aku sering bermain dengan impian dan angan-angan walaupun aaku tahu itu semua belum tentu kan menjadi kenyataan..tapi mengapa aku masih tetap dengan mimpi..oleh itu aku nekad dan buat kali ini aku tetapkan hati jgn sesekali biarkan aku jatuh dalam mimpi dan janji..bila mimpi dan impian musnah ksakitan amat perit ku rasakan..kita hnya mampu merancang tp Allah yg menentukan..byk yg aku pelajari sepanjang aku berada jauh di perantauan..aku belajar utk kuat.aku belajar bhawa setiap orang ada peluang utk berubah..wlpn kadang kala kt dihantui oleh masa lalu..


hari lahir kali ini amat bermakna bagi aku..entah knp tiba-tiba hati aku jadi sayu..aku rasa betapa kerdilnya aku kerna masih dpanjangkn umur..aku hanya mampu bersyukur..itu yg bisa aku lakukan..aku sedih..kesedihan yg tidak dapat ku bendung..air mataku terus mgalir keluar..sepi..tanpa kata..hanya hatiku yg berbicara,,aku rela..biarla hnya hatiku yg berbicara kerana aku tidak mampu utk  mengungkapkannya..terlalu banyak rahsia di hati yg belum mampu ku huraikan..biarlah ianya tetap menjadi rahsia..


izinkan aku utk menulis sedikit ucapan bt mu MZA..
sehingga hari ini aku masih belum boleh utk melupakan semua apa yg kau lakukan terhadap ku..dan sekiranya kau membaca entri ini aku pinta kau hayati apa yg aku ingin katakan..aku akui aku pernah sayangkan mu...aku pernah cintai mu dengan sepenuh hatiku sehingga kau dustai semuanya..ramai yg inginkan aku utk melupakan semuanya tentang mu dan tentang kita..tapi aku masih belum boleh.kau jgn silap..perasaan sayang dan kasih itu telah hilang..telah bertukar kerana aku pernah katakan selagi aku mampu bertahan aku akn terus bertahan dan pada suatu saat bila aku sudah tidak kuat hati aku kan jd keras lebih keras dri batu kelikir..dan waktu itu hnya ada kebencian utk mu...apa aku perlu memohon maaf buatmu...mgkin aku tdk perlu itu semua kerana hati aku masih terlalu sakit utk kau sakiti..aku akui aku pernah bahagia bersama mu kerana kau pernah sayangkn aku..kau begitu baik utk aku dan itu membtkn aku semakin sygknmu..tp itu dulu..kau berubah menjadi org yg bkn pernh aku kenali..pertemuan itu mjd pertemuan yg terakhir bt kita..waktu itu kau masih ingat aku hnya bisa mnngis kerna aku tdk kuat..jahatnya kau..dan bt kali terakhir ini,sempena ulang tahun ku aku izinkn kau pergi..aku lepaskn semua kenangan kt pergi bersama angin..tiada guna kenangan itu terus ada kerna hati telah sakit..maafkan aku kerna aku tdk pernah jadi wanita yg memahami mu..maafkan aku kerna myakitimu..maafkn aku ats segala-galanya..aku akan anggp ROSSUSANTY RAHMAN yg dulu telah MATI bersama kenangan kt..aku kini bahagia dengan hidupku..disamping keluargaku,sahabatku dan kekasihku..mereka masih ada utk aku... biarlah apa yg menjadi rahsia antara kita terus menjadi rahsia..itu pintaku..aku doakan kau bahagia bersama wanita lain..wnaita yg lebih mengerti dirimu..maafkan aku sekiranya Allah merpertemukan kt sekali lagi dan aku tidak memandangmu..itu yg terbaik..

0 comments:

Post a Comment