Blogger Layouts

ALL ABOUT SANTY

ALL ABOUT SANTY

Saturday, April 2, 2011

:: bila saya marah ::

    apa ingat saya tak pandai marah ka..sekarang da jam 5 pagi tapi saya tak boleh tidur pula..sebab minum nescafe kot.try to study tapi stuck in the middle..actually saya nak marah tapi susah nak marah sebab saya memang tak suka nak marah2..tp kalau taknak saya marah so please jangan cabar saya untuk marah..dan bila saya da marah  baru korang tahu..so please la..


    another things saya rasa tekanan mula menyerang saya..kadang kala asa semakin lama kita study semakin susah dan sakit yang kita rasakan..pada masa inilah macam2 halangan datang menyerang kita..i thought bukan saya ja akan rasa mcm ni tapi almost student akan rasa macam ni..sometimes saya terfikir saya ni pandai ke?? saya ni bodoh sangat ke..sebab setiap kali ujian or whatever its mesti saya dapat marks yang rendah..tipu kalau saya cakap saya tak sedih sebab kalau boleh saya tak nak macam ni sampai saya graduate..


   INSYA ALLAH tahun depan saya dah grad n for sure saya nak grad on the time..tak nak extend sebab failed dalam exam...tapi kadang kala saya rasa apa mungkin saya akan extend 1 sem lagi tuk tebus semuanya dan dapatkan pointer yang tinggi..mustahil ke? i wonder macam mana..kalau boleh tak nak fikir pun tapi since saya da jadi macam terkontang kanting saya asyik fikir ja..saya kesiankan mak ayah saya..saya bukan anak orang kaya yang bila dah grad akan terus kerja dengan family tau apa jala..
   
    dan setiap kali saya teringatkan mak ayah saya, saya mesti sedih..tak tau kenapa..tapi saya sangat sedih..saya rasa mereka sangat berharap saya dapat bantu mereka dan dapat bahagiakan mereka..dan saya tahu itu dan saya sedar tanggungjawab saya..dan yang paling penting saya anak sulung..saya mesti jadi contoh yang baik untuk adik2 saya..saya harap mereka juga dapat berjaya dan teruskan niat utk belajar hingga ke menara gading..sebab saya tahu hanya dengan ilmu sahaja dapat mengangkat martabat keluarga kami..dan dengan ilmu juga akan hidup kami akan berubah..saya taknak nangis tapi saya tetap nangis..


    kenapa dengan saya ni..saya tak lemah pun..saya kuat tapi sekuat mana saya tetap menangis..saya sayang keluarga saya..saya sayang mereka sangat2..i heart them so much..tapi saya takut saya akan gagal untuk jadi anak yang baik utk mak ayah saya..YA ALLAH..besarnya dugaan yang KAU berikan.. saya tak patut cakap macam tu kan tapi saya memang tak tahu nak luahkan macam mana apa yang saya rasakan..semuanya terbuku dihati..dan mungkin dengan menulis blog ni saya dapatkan kepuasan sebab saya dapat luahkan apa yang saya rasakan..walaupun saya rasa tak ada orang pun yang akan baca..tapi siapa kisah..saya bukan minta blog saya dapat ramai followers tapi cukup untuk saya saja yang tahu..


     kalau ikutkan hati banyak sangat saya nak tulis..sebab saya lagi tekanan..saya betul2 takut dengan final exam..saya takut saya akan fail..someone please tell me what should i do?? kalau dulu kenapa saya boleh harungi semuanya tapi kini saya jadi takut.. mungkin bagi orang lain ini hal kecil tapi tidak bagi saya..saya ada matlamat hidup tapi kalau saya terus macam ni tidak mustahil semua impian saya akan musnah seperti musnahnya percintaan saya.. 


      jadual memang pack sangat..mana dengan exam.. assignment yang entah bila nak siap..kelas yang dari pagi hingga ke malam..penat sangat..dan saya rasa saya mampu bertahan sebab saya ada keluarga saya dan kawan2 saya..dulu saya ada cakap saya sanggup kehilangan cinta tapi saya tak sanggup hilang kawan..sebab saya tahu cinta seorang lelaki sukar untuk dipercayai berbanding ketulusan seorang sahabat..macam fobia dengan lelaki ja saya ni..okey tajuk kita da lari..mcm2 da saya tulis sebab no script so just mengarut suka hati saya..


nak tahu saya rasa macam nak naik tingkat paling tinggi pastu terjun..tp memang bodoh lau saya buat mcm tu sure2 jadi penghuni neraka..

0 comments:

Post a Comment