Blogger Layouts

ALL ABOUT SANTY

ALL ABOUT SANTY

Monday, April 25, 2011

hala tuju selepas habis sekolah

assalammualaikum semua..

hari ini nak cerita tentang zaman sekolah pula..yala zaman sekolah la antara zaman yang paling seronok bagi saya..lama juga saya sekolah ni..dari tadika pastu masuk sekolah rendah pastu sekolah menangah pula..dan sekarang alhamdulillah saya dah dapat masuk U..sebelum masuk U macam2 dugaan kena tempuhi..

masa habis form 5 tu saya tak terus masuk U pun..sedih juga tiem tu sebab masa tu semua kawan2 saya tengah sibuk isi borang UPU pasti isi borang poli dan sewaktu dengannya..tapi saya just duduk diam dan tak isi sehabuk pun..kadang kala saya terfikir saya ni taknak sambung study ke sebab tak sibuk macam orang lain pun..

ada sebab kenapa saya tak apply pun UPU pas SPM..sebab saya tahu saya memang tak kan dapat..bukan sebab result saya teruk ke apa tapi lebih kepada personal problems kata orang.. habis ja form 5 saya just sambung form 6..ambik STPM ja saya mampu..tak macam kawan2 saya yang lain..mungkin ada sesetengah bagi mereka fikir yang masuk form 6 macam hampeh dan buang masa tapi actually masuk form 6 sangat ok!!!

mula2 masuk form 6 memang sedih la sebab saya mana ada kawan..masa tu saya kena sendiri dan terpisah dengan BFF semua..memang sedih sangat...hari2 nangis..betul tak tipu saya memang nangis masa saya lower 6 dulu..masa ni la saya mix dengan lelaki sebab sebelum ini sekolah saya semua perempuan..sebab tu la saya ni pemalu sangat dengan lelaki..kira macam anti sosial juga la..tapi sekarang dah tak ok..

masa form 6 dulu saya ambik ekonomi,bahasa melayu,pengajian perniagaan,pengajian am dan MUET.. dah saya kan tak pandai so subjek ni ja yang saya mampu ambik..nampak macam senang kan tapi susah juga kot.. dan yang paling seronok amsuk form 6 ni sebab saya dapat kawan2 yang sangat baik dan sporting..sayang kamu semua..mmmuuuaaahh!!

masa form 6 juga kami semua 1 kelas jadi rapat..mula2 kenal mesti ada prasangka kan tapi last2 semua baik..saya tak pernah jumpa kawan macam kawan saya time form 6 ni..walaupun sekarang masing2 sibuk denagn rutin masing2 tapi bila cuti ja kami mesti buat events..hang outs ka..picnic ka..semua kami dah buat..kira tak lost contact juga la dengan mereka semua..

terus terang saya cakap pengalaman masa form6 sangat bermakna dalam hidup saya..dan saya dapat ubah mentaliti sesetengah orang yang budak STPM ni low clas or whatever.. tapi tolong sikit..semua bukan macam tu ok..kira sekarang kawan2 saya almost of them masuk U..so fikir2 kan la..

bagi adik sekalian janganla takut nak masuk form 6..masuk form 6 bukan bermakna kita ni bodoh tau tak layak masuk U tapi..itu semua salah ok..dengan ambik STPM ni la kita dapat satu flatfom supaya lebih senang untuk masuk U..orang lain pusu2 sebab nak ambik diploma semua tapi kita up sikit terus ambik degree..so jangan mudah berputus asa..

dan untuk my ex classmates semua form 6BC/6AC 2008/2009.. terima kasih di atas sebuah pengalaman yang sangat bermakna..semoga persahabatan kita semua kekal sampai bila2...terima kasih di atas sebuah persahabatan yang tidak ternilai harganya..


semua tentang kita ada kat sini :)


shel and shazy sangat cantik..sy macam kuih pau..hahaha


saya & asad


dulu classmates tpi skrg jadi roomate..shel  & shazzy


semua nak masuk cermin..nasib muat..


saya & hairee kat KLIA

0 comments:

Post a Comment