Blogger Layouts

ALL ABOUT SANTY

ALL ABOUT SANTY

Saturday, March 17, 2012

kesibukan mulai melanda

assalammualaikum.. 

jaam menunjukkan pukul 1 pagi dan saya masih bersengkang mata menyiapakan tugasan. Ini akibat buat kerja last minit dan jangan pernah cuba untuk menyesal. Sebebarnya saya kena buat proposal ni untuk Business plan.. tapi serious otak tak mampu untuk berfikir. Bila PMS ni rasa sakit kepala ja. Migrain pun asyik datang.

pagi tadi syukur da selamat lulus ujian komputer. Ini bermaksud saya akan dapat lesen L.. gembira sangat sebab tak payah nak repeat ujian tu. Tadi syukurlah saya boleh jawab dengan jayanya. Wah bangga diri kejap. Insya Allah next week pula kursus Pra-L pula. super teruja sikit. Pengalaman ambil lesen diharungi bersama-sama dengan Mr. Superman saya.. haha.. kelakar la ingat dia.

tapi disebalik semua ni mesti ada peristiwa yang membuatkan saya sedih dan menangis. Berkali-kali kena pesan jangan suka menangis tapi kenapalahh degil sangat wahai hati ni.  macam- macam berlaku tapi saya tahu saya tidak berhak mempersoalkan takdir Allah. mungkin ini semua ada hikmahnya untuk saya. Saya diuji tapi saya harus kuat dan sentiasa ingat Allah. saya kena berpegang pada qada dan qadar Ilahi. itu sudah pasti.

bila jadi macam ni saya rasa macam nak balik rumah pada masa ni juga. saya sedih sangat dan saya rindu keluarga saya. Saya rindu sangat. dan bila saya mula menaip air mata turut sama gugur membasahi nota-nota saya. Ya Allah sedihnya :'( perjalanan saya  untuk mendapatkan segulung ijazah bukan mudah. saya terjatuh berkali-kali dan saya menangis entah keberapa kali.  dan waktu itu juga saya cuba untuk mengumpulkan semangat saya untuk kembali kuat tapi setiap kali saya mencuba pasti saya akan gagal.

sebenarnya terlalu banyak yang terjadi sepanjang saya berada di Kedah. semuanya mengajar saya bermacam-macam. Ada yang manis dan ada yang pahit. Terlalu banyak kenangan di sini.  kenapa setiap kali saya ingat pada kenangan saya harus menitiskan air mata. sungguh saya tak kuat untuk alami semua ini. saya seorang diri di sini tanpa kelurga saya walaupun saya tahu mereka sentiasa ada di hati saya. akan adakah mereka di luar sana yang mengerti isi hati saya. yang tahu apa yang saya alami. yang paham penderitaan saya selama ni. 

dulu saya ingin pergi jauh dari Labuan sebab saya ingin lari dari segala kenangan lama. dan akhirnya saya berada di Kedah yang sememangnya jauh sangat. Tapi bila saya di sini saya dapat rasakan hati saya bukan di sini. mungkin saya nampak gembira disini tapi hakikatnya saya selalu merindui Labuan. terlalu banyak kenangan di sini yang tidak mampu saya bendung lagi. 

0 comments:

Post a Comment