Blogger Layouts

ALL ABOUT SANTY

ALL ABOUT SANTY

Friday, August 30, 2013

Rezeki itu memang ada, saya harus sabar

Assalammualaikum.

Dah lama rasanya tak update blog. Yang last masa praktikal hari tu. Rindu nak blogging tapi sekarang ni laptop tengah rosak dah tak sempat lagi nak repair. Kesian dengan laptop tu dah banyak berjaya since masuk U lagi. Sekarang bila dah rosak susah pula hati ni. 

Malas nak basi-basi sebenarnya sekarang ni saya tengah mengalami krisis penganggur. Biasalah bila dah habis study tapi rezeki untuk kerja takda lagi so terpaksalah menganggur. Tapi kali ni rasa macam lebkh tertekan sebab entahlah. Maybe sebab terlampau banyak tekanan dari parents. Sampai kekadang rasa nak menangis pun ada juga.

Bila dah habis study tak semestinya rezeki tu terus ada. Rezeki Allah tu memang ada cuma lambat dan cepat ja bezanya. Tapi itulah kadang kala ada orang yang tak faham kita. Tak faham apa yang kita rasa. Rezeki tu tak datang dengan mudah. Usaha,doa dan tawakal. 

Ya Allah kadang-kadang tekanan tu buat saya hilang sabar. Saya cuma perlukan orang tu faham saya. Tapi kenapa mereka tak faham saya. Berat sangat bebanan yang harus saya pikul. Tugas sebagai anak sulung, memang tanggungjawab tu akan saya pikul tapi entahlah. Hukhuk. :(

Rindu nak study. Masa tu fikir hanya untuk belajar ja. Takyah fikir apa2 pun. Tapi sekarang banyak sangat kena fikir. Masa depan semua harus ditentukan. Jalan hidup harus dipilih. Teringin sangat nak sambung master. Biar saya terus jauh dari semua ini. Tapi rezeki untuk sambung belum ada lagi. Tapi insha Allah saya memang nak sambung master. 

Tapi apa yang paling menyedihkan saya situasi sekarang ni. Dari dulu sampai sekarang saya susah untuk difahami oleh mereka. Entahlah. Saya dah cukup buntu skrg nj

0 comments:

Post a Comment