Blogger Layouts

ALL ABOUT SANTY

ALL ABOUT SANTY

Friday, April 22, 2011

bosan tahap maksimum...

assalammualaikum semua..


jam menunjukkan pukul 11 pm tapi saya masih tak tau nak buat apa..
patutnya saya kena study la sebab exam tak lama lagi..Ya Allah rasa macam nak nangis je bila exam..yala study entah kemana dengan semua benda berserabut kat kepala..pastu sejak kebelakangan ni saya selalu sangat letih..rasa macam nak tidur ja..kenapa erk..kalau asyik rasa macam ni sure la saya akan tak study..saya kena kuat dengan semua cabaran yang datang..dugaan  yang kena saya tempuhi sebelum saya abis study..

saya tak tau nak cakap apa dan saya tak tahu kenapa saya rasa macam nak edit blog ja..semua saya rasa tak tau..bongoknya...kenapa saya ni..rasa macam nak nangis ja..sebab apa..sebab saya sendiri tak tau..bingung sangat..saya rasa macam ada yang hilang dalam hidup saya...apa ya..peningkan kepala ja saya ni..kadang kala saya sendiri yang buat hidup saya jadi complicated.. bongoknya.. huhuhu

kalau nak menulis ni kena ada satu tajuk utama baru syok nak menaip.nak bercerita pun senang ja kan kalau ada tajuk..ni macam berserabut ja entry saya ni..saya memang bosan..tadi jalan2 kat blog Cik Epal.. seriously saya suka sangat dengan dia ni..entry dia semua saya dah baca..suka dia sebab dia jujur ja..happy go luck dan sempoi.. itu yang penting..

merenung masa depan yang masih panjang..hahaha


lagi 1 bulan baru boleh balik LABUAN.. tak sabar nak balik rumah.. rindu dengan diorang semua..pastu kan my beloved cousin merangkap 1 of my bff akan kahwin ujung tahun ni..congrats dear.. akhirnya sampai juga jodoh kau kan.. i praise for both of u.. sedih pula bila ingat kau nak kawin..yala susah senang kita sama2..pastu banyak yang kita kongsikan sama2..semua rahsia aku kau tahu..sebab tu aku sayang kau..sayang sangat.. heart u babe.. tahu kan.. :) nanti bila kau dah kawin sure kita tak boleh gosip sama2 lagi kan..tak boleh nak jalan2 lagi sebab kau kan isteri orang.. insya Allah aku akan usahakan aku dapat p time  kau kawin nnti..sebab aku nak juga tengok my beauty queen ni kawin kan.. 

nampaknya idea dah datang..ok kita cerita satu2 ok.. sepupu saya nak kwin tapi dia kawin bukan sebab cinta..dia korbankan perasaan dia untuk kebahagian orang tua nya dan dia lepaskan cintanya demi keluarganya.. i proud to be ur BFF cousin.. betul kata orang cinta tak seharusnya memiliki..dan cinta itu juga memerlukan pengorbanan..dan mungkin pengorbanan itu akan membawa kebahagiaan yang kekal abadi bagi kita..

ok..saya baru sedar saya ni suka cerita pasal cinta kan..saya nak mention awal2 bukan saya jiwang ok tapi saya rasa saya banyak idea kot bila cerita pasal ni..mungkin pengaruh novel kot..kuatnya pengaruh novel dalam hidup aku..apa taknya baca novel since form 2 sampai sekarang..so kira la berapa lama dah saya baca novel dan sudah pasti la ilmu tentang cinta tu bertimbun macam ladang gandum bak kata Cik Epal hahaha.. pasal cinta teror ja kot tapi bila pasal belajar hangkang...ni Mak saya kata la..

jadi kawan2 kita selaras kan cinta dan pelajaran tu..tak salah bercinta time study tapi kita kena pandai bahagikan masa dan semuanya.. jangan ikutkan kata hati sangat nanti merana macam saya pula...hahahah..tak la.saya sekarang tak bercinta cintun ok..mak tak bagi..so saya sebagai anak yang patuh tak nak la derhaka kan.. ( padahal takda yang nak kat aku ) hahahaha..

susah la bagi saya nak cari lelaki yang betul ikhlas dengan kita..sebab tu saya takut untuk jatuh cinta..masa balik rumah saya tanya la mak saya.." mak nanti mak carikan ja aku jodoh ok "..hahahah...punya la semangat sampai suruh mak yang carikan jodoh..kan mak saya memang agen cari jodoh..so baikla dia carikan untuk anaknya ni..nanti tak pasal2 jadi andartu pula..hahaha..ada saya kisah tak kisah pun.. jodoh tak sampai lagi kan..so tawakal dan banyakkan berdoa..insya Allah bial dah sampai seru akan terjumpa juga jodoh kita kan..

mesti seronok kan bercinta pas kawin..hihihi..sukanya saya..macam dalam novel pula..ni semua pengaruh novel sampai terbawa2 dalam alam realiti.. insya Allah saya kan ikut macam dalam novel..bercinta lepas kawin sebab bagi saya lagi afdal kan..tak payah bercinta lama2 pastu putus juga.. tapi semua ada kebaikan dan keburukan..terpulang dengan pendirian sesorang itu..ni pendapat saya mungkin berbeza dengan yang lain..












0 comments:

Post a Comment