Blogger Layouts

ALL ABOUT SANTY

ALL ABOUT SANTY

Friday, June 3, 2011

kerja yang halal pasti akan lebih afdal..

assalammualaikum

hari ni genap 3 hari sya telah berkerja dekat pizza. memang sangat penat dan kadang2 sangat tension sbab yala kena layan perangai customers yang macam2.. kadang kala saya terfikir kenapa la ada segelintir customer yang bagi saya perangai serupa macam orang yang tak berpelajaran.. nak marah2 kami sebagai workers ni..

kami yang kerja ni bukan nya hamba korang yang boleh senang senang di marah dan di maki.. macam bodoh kan.. saya rasa saya more educated than you tapi jangan la berperangai macam tu.. sabar la.. sebab kami ni pun manusia juga yang pasti akan buat salah. kalau robot tu mungkin la sudah diprogram  untuk buat kerja.. so saya rsa customers should think before say anythings to us. falsafah customer always right tu tidak boleh diguna pakai lagi.. sebab takkan semua yang customers cakap betul kan..

macam smalam tu keja saya memang penat dan tension.. tak pasal2 kena marah.. bodoh la..dahla pakai bnda yg promosi murah tapi demand nak mampus.. kalau nk cepat sgt order tu smpi g makan kat kedai mamak.. tak pun  msak sendiri kn.. jimat sikit duit tu.. hahaha.. saya cakap mcm ni sebab saya lagi sakit hati .. sabar jala,..

tapi ada juga la aprt yang syok kat sana tu..mcam all the staffs memang sporting dan saya selesa kerja.. atleast hormat saya sebagai kaka yang tua kat sana.. dah rasa tua dah saya sebab ada gelaran kakak tu kat depan nama saya.. hihih..ok la.. sorry lama tak update blog sebab sangat busy la.. lain kali kalau free saya akan terus upate news yang baru2 ok.. bye semua n dokan saya supaya tabah dalam mencari rezeki yang halal dan diredhai Allah.. Muuaaahh!! 

0 comments:

Post a Comment