Blogger Layouts

ALL ABOUT SANTY

ALL ABOUT SANTY

Wednesday, November 9, 2011

cuti yang sangat menyeronokkan

                                                               assalammualaikum............

alhamdulillah selamat sampai ke bumi sintok tepat pukul 6 subuh tadi. tak sangka pula naik bas tu cepat sampai. nasib baik tak terlajak tidur. ni pun tadi terjaga tengok-tengok dah kat sungai petani. patutla tadi rasa macam ada orang terkuit2 saya rupanya mamat kat sebelah tu nak kejutkan. dia ingat saya turun kat butterworth kot. so funny. :)

seriously mahal kot tambang teksi tadi. seorang rm7. selalunya rm2 je. sebab sampai subuh kan. kayalah pak cik teksi. tapi takpelah janji selamat sampai. tadi rasa mengantuk sangat yelah tidur pun tak cukup kan. dengan kepala n muka yg buat hal. rasa macam nak guntng je rambut ni. panjang2 pun nak buat pe. buat kepala saya gatal je. syok-syok nak tidur tapi kepala ni gatal pula. macam nak tenyeh-tenyeh je.

cuti 2 minggu yang lepas saya habiskan dengan berjalan-jalan. OH TIDAK saya tidak tumpukan dengan study dan buat assignment. lepas ni ada yang tak tidur malam sebab buat kerja yang tertangguh. sebab tu saya tak suka cuti lama-lama sebab saya akan jadi careless tak bertempat. tapi apa pun cuti kali ini seronok bagi saya. yelah dapat pergi kl dengan BESTIE saya. 5 sekawan hidup bersama di KL. hahah.. memang sangat syok la. 1 hotel kitorang 5 orang. macam hotel kami je. shopping jangan cakapala sebab saya ni ada tabiat yang sangat suka dengan stuff yang lawa-lawa. so lepas ni kalau dengar saya puasa je tak hairan la sebab bajet dah lari untuk shoping ja kot. hahahaha..gelak ketawakan diri sendiri. nak menyesal buat tak guna kan. :P

masa kat KL hari tu juga kitorang temankan wani dan safuan tengok dan beli baju nikah. ya Allah perasaan saya macam saya pula yang nak kawin. sebab 1st time saya tengok dan temankan orang pergi beli baju nikah. pilih sama-sama. suka sangat saya tengok. saya doakan kebahagiaan wani dan safuan@abang angkat kami. :) insya allah nanti giliran saya dengan bakal suami saya pula. ya allah perassan nya saya. umur dah cukup nak kawin tapi takda calon lagi :( ok kalau mak saya tahu sure kena leter. mengada-ngada.

lepas tu saya balik kuantan. balik rumah sepupu saya. kat sana saya jadi baby sitter. suka bila dapat jaga baby. yelah lama sangat dah tak jaga baby. nak ada anak sendiri tapi masih tak cukup syarat so jaga anak buah je. ni pun dah start rindu dengan haziq dan qistina. :( nanti mak cik santy datang kuantan lg yer.. lepas tu kan raya haji hari tu kami sambut kat kemaman, terengganu. 1st time saya pergi terengganu. kami sambut kat rumah nenek dan atuk. seronok dapat jumpa mak cik2 dan  kumpul ramai2. dan yang paling amazing saya buat buras ok. saya balut dan ikat buras. memang syok la. tapi diet saya hancur la juga time tu. tapi lepas balik kuantan saya diet balik. makan sehari sekali je..

saya rasa cukup la kot setakat ini entry saya. sebab takut nanti saya makin melalut pula. tapi kesimpulannya cuti kali ini memang seronok sebab dapat jalan-jalan. ada untungnya juga kalau kita study jauh-jauh. orang kata makin jauh kita pergi makin luas pengalaman kita. oh ya. bulan 12 ni insya allah saya balik sebab sepupu saya yang paling rapat akan kawin. seorang demi seorang kawin. tak sabar pula rasanya. 

0 comments:

Post a Comment