Blogger Layouts

ALL ABOUT SANTY

ALL ABOUT SANTY

Wednesday, February 29, 2012

teruskan dengan senyuman walau sepahit mana dugaan yang melanda

assalammualaikum semua...

malam yang sepi dan sunyi seperti malam-malam yang lalu.  sebenarnya saya rindu nak blogging. taip macam-macam dan share everything kalau boleh dalam tulisan saya ni tapi ada kalanya bukan semua perlu dikongsi bersama. simpan sedikit rahsia yang hanya kita sahaja yang tahu. kini saya semakin sibuk dan akan menjadi semakin sibuk dengan rutin harian saya sebagai seorang pelajar. tahun akhir yang sangat memenatkan dan penuh dengan cubaan. semoga saya kekal kuat untuk hadapi semua ini

sebenarnya saya sekarang ni tengah single.. yeke single, tapi saya rasa betul la kot sebab saya memang tak terikat dengan sesiapa pun. Mungkin kalau korang perasan entry saya sebelum ni tentang someone yang pernah hadir dalam hidup saya. seorang yang pernah membuatkan pintu hati saya terbuka untuk jatuh cinta kembali. Tapi tak sangka pula semuanya hanya hadir hanya untuk seketika. Benarlah orang kata jodoh pertemuan di tangan Allah. Bukan saya tak menjaga hubungan ini tapi entahlah tak tahu siapa yang hendak dipersalahkan.

saya mungkin menanti dan mengharap tapi untuk apa saya mengharap sesuatu yang tidak pasti jika kenyataan bukan saya yang di hati dia. Kecewa mungkin ada dan jujur sakitnya mungkin sukar untuk diluahkan sebab ini kali kedua saya ditinggalkan tanpa kata putus. bukan niat untuk menyalahkan takdir tidak sama sekali sebab saya tahu semua yang berlaku pasti atas kehendak-Nya. mungkin cinta hati saya hanya untuk bakal suami saya. hanya dia yang layak untuk mendapat cinta saya. sudah cukup saya dipermainkan, sudah cukup air mata mengalir tanpa ada yang menyapu. kerana saya tahu hanya pasti ada diluar sana yang setia untuk mencintai saya apa adanya.

tak sangka kejap ja saya dapat rasakan cinta dari dia. rasa baru semalam kami berkenalan dan akhirnya terpaksa berpisah macam tu. siapa yang tak sedih bila angan-angan yang dicipta hancur di tengah jalan. mungkin dulu saya yang terlalu mengharap. tapi salah ke bila kita terus berharap. mungkin salah kerana kita mengharap dengan mereka yang tidak tahu menghargai diri kita. 'I CINTA KAMU' rindu dengan perkataan itu. rindu sangat. kuatnya saya hari ini dengan adanya semangat dari keluarga dan kawan-kawan baik saya. 

cemburu dengan mereka yang punya kekasih yang selalu ada untuk mereka. teman untuk berkongsi rahsia dan suka duka bersama. Tapi saya amat mustahil untuk merasakan semua itu. sangat mustahil. tersenyum terukir dibibir mungkin semua hanya kepura-puraan. saya hipokrit ke? tapi saya cuba ingin terlihat gembira biar mereka tahu saya kuat untuk hadapi semua ini. tapi kenapa saya masih perlu meratapi apa yang telah terjadi. adakalanya saya benci diri saya yang lemah dan mudah untuk mengalah. untuk apa merendahkan martabat mu hanya untuk dia. 

tapi itulah cinta. Terlalu sukar untuk ditafsir dan terlalu sukar untuk dikenal pasti. kita mungkin terlalu asyik dengan cinta hingga kita lupa semua yang berlaku atas kehendak Allah. Jika memang dia jodoh kita pasti akan bersatu akhirnya walau sejauh mana kita terpisah dan begitu juga sebaliknya. 

0 comments:

Post a Comment