Blogger Layouts

ALL ABOUT SANTY

ALL ABOUT SANTY

Sunday, June 17, 2012

tak ku sangka tak ku duga

assalammualaikum...

selamat malam semua. lama rasanya tak update blog. yelah sekarang ni tengah minggu exam dan saya masih ada 1 paper lagi iaitu paper keusahawanan. Nasib baik la ada gape 1 mggu boleh study banyak sikit. yelah nak target A bukan senang kalau study entah kemana. 4 paper dah lepas dan saya pun tak tahu nak kata macam mana. Harapan saya hanya saya dapat lulus dengan cemerlang. Amin ya rab :)

sebenarnya ada cerita yang saya nak kongsi bersama. atas sokongan dan dorongan dari kawan-kawan maka saya pun terdetik la hati nak tulis entry mengenai kejadian yang berlaku kat kami semalam. cerita bermula seperti ini. wah macam nak buat thriller movie je. haha

kemarin petang saya,nor,wani dan tie keluar pergi changlun kejap sebab nak beli benda sikit. Kami teringin nak makan buah so keluar la dalam pukul 6 macam tu. Macam biasa nak bas mara liner sebab time tu bas free takde sebab cuti umum. tapi itu semua bukan penghalang kami untuk keluar sebab kami ni memang kaki jalan. sanggup meredah hujan segala onak berduri semata-mata untuk keluar dari hutan sintok ni.

rutin kami kalau keluar changlun memang wajib singgah makan cendol kat bawah jambatan tu,  saya rasa student UUM memang dah lali dan tahu sangat tempat tu sebab cendol dia boleh lah tahan sedap dan murah. Cendol pulut harga RM2, murah kan kalau kat tempat saya Labuan tu jangan harap la dapat harga murah macam tu. saya ni pula dah memang terkenal dengan perangai yang kuat makan. tak cukup dengan cendol makan pula burger daging special. maka dengan itu lah berat saya naik dan terus naik. hahaha

oklah dipendekkan cerita kami pun berlalu lah untuk ke destinasi seterusnya dan sedang kami leka berjalan-jalan untuk mencari buah, tiba-tiba tak ku sangka pula yang kami ni diperhatikan oleh sekumpulan lelaki tua. ya LELAKI TUA. itu lah yang paling layak untuk golongan lelaki tua yang tak sedar diri bini ada kat umah. anak dah besar ada hati nak menggatal dengan budak kecik macam kami. aik kecik ke kami? kecik badan tapi umur besar.

cerita nya macam ni. kami nak cari buah rambutan tapi takde yang ada buah durian so kami bincang-bincang dan akhirnya kami pun plan nak makan durian tepi jalan tu. 3 biji durian kami sapu dengan harga RM20. berbaloi lah sebab isi durian tu memang sedap sampai kami jilat habis jari jemari kami. oklah kita berbalik kepada topik utama cerita saya ni.

sedang kami dengan suka hatinya makan durian sambil tak ingat dunia hingga tak perasan ada 3 org lelaki ajak kami makan sekali dan duduk sekali semeja dengan diorang. kami dengan muka blur tak pergilah sebab tak kenal kan tapi last-last kami pergi juga sebab diaorang kata diorang  tu lecturer so kami pun yang memang budak baik pergilah sebab ingat diorang tu lecturer UUM. wah apasal ayat aku ni tungang terbalik.

cerita punya cerita diorang ni rupanya orang besar@orang yang berpangkat la juga. cara diorang memperkenalkan nama mereka memang berlagak nak mampus. siap mention pangkat Prof.Dato' Dr dia tu. tak heran lah kami. dia ingat budak U ni senang nak tertipu ke dengan lelaki yang tak sedar diri ni. sorry lah pak cik kami bukan gitu. sebenarnya malas nak taip sebab cerita dia panjang sangat tapi yang pasti cerita kami ni macam cerita yang selalu terjadi kat drama-drama melayu. Lah cerita bila ada lelaki tua datang nak berkenalan dan siap tabur duit dan janji-janji manis. tak boleh blah lah, serious tak sangka orang yang berpangkat macam tu tapi perangai mengalahkan orang yang tak berilmu.

dunia oh dunia. betulah bila seseorang tu dilimpahi dengan wang ringgit, pangkat dan harta mereka jadi  lupa diri. Mereka jadi lupa siapa Tuhan mereka dan siapa mereka yang sebenarnya. terlalu taksub dengan harta duniawi tidak kemana sekiranya akhlak dan peribadi kita mengalahkan syaitan. sorry kalau keterlaluan tapi kejadiaan ni berlaku dengan saya sendiri dan kawan saya. sungguh kami tak sangka wujud orang seperti ini. semoga kita dijauhi dengan mereka-mereka yang berniat jahat terhadap diri kita. Amin:)

ok take care and till then guys :)



0 comments:

Post a Comment