Blogger Layouts

ALL ABOUT SANTY

ALL ABOUT SANTY

Wednesday, September 17, 2014

Berikan Aku Kekuatan Itu

 Assalammualaikum

Ya Allah lama tak update blog walaupun hakikatnya teringin sangat untu aktif berblog lagi. Menulis blog bagaikan berikan aku satu kepuasan. Tempat aku meluakan apa yang aku rasa. Apa yang terbuku di hati ini.

Hari berganti hari, bulan berganti bulan dan tahun berganti tahun. Zaman belajar telah lama aku tinggalkan dan hampir setahun aku telah menganggur dan mungkin lebih setahun. Macam- macam yang aku lalui sepanjng tempoh itu. Ya Allah, air mata yang jatuh tidak terkira sampai adakalanya aku terfikir apa aku boleh terus bertahan. 

Sekarang apa yang aku perlukan hanyalah sebuah kekuatan, kekuatan untuk aku terus taah dan sabar mengharungi hidup ini. Iya memang mudah bagi mulut untuk berkata. Mudah bagi mulut untuk menutup kegusaran di hati namun hakikatnya menangis nerintih hati ini tiada siapa yang tahu. Hanya Allah yang tahu.

Namun ada satu yang aku rasakan kurang dalam diri ini. Aku hilang ketenangan hati, ketenangan jiwa yang selama ini aku cari. Apa mungkin aku telah hilang sinar itu. Aku tahu aku semakin alpa dengan dunia. Semakin jauh dari-Mu namun aku mohon bantu aku. Bantu aku untuk terus bertahan.

Di saat aku sendiri aku merasakan yang aku berseorangan. Berseorangan dalam mencari kebahagian hidup. Aku perlukan dorongan, pendamping, dan kasih sayang. Itu aku perlukan dari sebuah keluarga. Namun aku ...............


hilang lagi sebuah rasa
hilang berlalu tanpa aku inginkan
dalam kegelapan aku mencari sinar cahaya
namun aku masih di sini. Gelap!

jauh hati ini yang sepatutnya dekat dengan Mu
mencari kesempurnaan yang penuh dengan kepalsuan
mencari redha namun penih dengan dugaan 
aku masih di sini seperti ini

Indahnya melhat diri mereka
sempurna dengan adanya Kau
namun aku penuh dengan kehitaman
titik-titik hitam ini menegubah semuanya

Beratnya hati, sayunya rasa
memberontak mencari satu jawapan
dibiarkan seorang diri menatap kisah
apa kisah ini ada pengakhirannya?

terkadang aku berfikir
apa meraka juga rasa apa yang aku rasakan?
bantulah hati ini berikan lah hati ini kekuatan
Hari demi hari aku lalui semuanya kosong

Ya Allah
tetapkan hati hamba Mu ini
lapangkanlah dadaku kerna aku tahu hanya Engkau yang Maha Mengetahui

"Rabbi yassir wala tu'assir Rabbi tammim bi khair"


0 comments:

Post a Comment