Blogger Layouts

ALL ABOUT SANTY

ALL ABOUT SANTY

Wednesday, January 11, 2012

dugaan demi dugaan datang

assalammualaikum...

lama tak update blog dan pada ketika ini saya hanya mampu berdoa supaya diberi kekuatan dan ketabahan untuk menghadapi semua yang berlaku. terlalu banyak cubaan yang datang ketika kebahagiaan mula terasa. TERLALU BANYAK=( bukan niat untuk mengeluh namun ada kalanya semua yang berlaku membuatkan saya terfikir siapa saya. 

namun apa yang pasti wahai sahabat yang saya benar-benar sayangkan kalian semua. hidup saya dipenuhi dengan gelak ketawa, air mata dari persahabatan kita. dan bila sesuatu kejadian yang berlaku seperti ini air mata tidak henti-hneti mengalir. ada kalanya terfikir kenapa saya menangis seperti ini dan yang pasti hanya satu sebabnya iaitu saya SAYANGKAN PERSAHABATAN kita selama ini.

jatuh bangunnya saya selama ini dibantu oleh kalian semua. ya Allah kenapa ketika ini air mata terus mengalir tanpa henti. apa tiada yang memahami perasaan ini atau saya yang terlalu jahat. hanya dengan terus menekan papan kekunci ini memberikan saya semangat untuk terus meluahkan perasaan saya.

cinta dan persahabatan. sukar untuk memilih antara keduanya tapi mungkin bagi saya sahabat itu lebih penting. iya sahabat itu lebih penting kerana saya tika saya jatuh dan tewas cinta tetap tinggalkan saya namun sahabat itu selalu ada di belakang dan selalu ada menangis bersama saya. terlalu banyak sejarah hidup dan terlalu banyak kenangan yang membuatkan hidup kita lebih beerti.

kekecewaan menjawab soalan peperiksaan yang semakin menebal menyebabkan perasaan hancur itu muncul. kenapa harus begini. kenapa harus menyesal dikemudiaan hari. iya saya patut ikhlas dan redha. Allah telah menjanjikan apa yang terbaik untuk hambanya.

betapa saya rindu akan semua kenangan lama. rindu mereka yang pernah jadi kenangan terindah dalam hidup saya. dan yang pasti ketika ini saya amat merindui keluarga saya. hidup sendirian di perantauan yang jauh dari keluarga bukan sesuatu yang mudah. mereka tidak ada untuk kita setiap masa. dan itu yang membuatkan saya harus kuat dan tabah. 



0 comments:

Post a Comment