Blogger Layouts

ALL ABOUT SANTY

ALL ABOUT SANTY

Monday, January 2, 2012

entry untuk tahun baru

 Assalammualaikum..
Mungkin belum terlambat nak wish HAPPY 2012.. azam baru saya entahla mungkin sama seperti tahun-tahun yang lepas. Tapi apa yang saya harapkan untuk tahun ini ialah saya dapat habiskan degree saya dengan cemerlang. Insya Allah. Saya nak buat Mak ayah saya bangga dengan saya. Dan saya sentiasa berdoa agar saya tak jadi sesorang yang mudah lupa diri dan bongkak. As i mention before this yang saya dalam new relationship with him. Dan apa yang saya harapkan ialah moga hubungan saya dengan dia akan berjalan dengan lancar. Dan sekiranya memang Allah telah tetapkan dia milik saya satukan kami. Dekatkan dan jauhkan kami dari dosa-dosa besar. Dan jika dia bukan jodoh yang tertulis untuk saya, saya ikhlas dan redhakan dia pergi dalam hidup saya.

Tahun 2011 merupakan tahun yang berat untuk saya. Tahun yang banyak mengalirkan air mata saya. Saya terjatuh, sakit dan kecewa dan cuba untuk kembali bangkit untuk menjadi seorang wanita yang kuat. Dan kini dengan tahun baru, azam yang baru dan saya semakin tua. Ya saya dah tua sebab saya 23 tahun but not officially lagi :p kawan saya kata azam baru diorang nak nikah awal. Haha.. gelak bila ingat balik.

Saya tak pernah terfikir saya akan pergi sejauh ini dalam hidup saya. Banyak yang telah saya pelajari sepanjang saya berda di perantauan. Masih terbayang-bayang saat persekolahan yang terlalu banyak meninggalkan kenangan yang sangat bermakna. Iyalah dulu masa sekolah sibuk pasang angan-angan. Nak future study kat U la. Nak ada boyfriend la. N then nak kwin n so on. Serious nampak macam budak-budak lagi time tu. Dan sekarang look at me. Dari seorang budak perempuan yang pemalu dan telah bertukar jadi seorang wanita yang kuat. Syukur sangat dengan Allah sebab kurniakan saya semangat yang kuat dan berikan saya family, sahabat dan kekasih hati yang baik untuk saya.

Bila bercakap tentang umur yang semakin meningkat saya jadi takut pula. Yalah umur dah nak masuk 23 tahun dan saya semakin hampir dengan matlamat hidup saya. Kawan-kawan saya banyak dah kawin tapi saya tak lagi. Mama saya tak bagi saya nikah awal-awal tapi tiada siapa yang tahu akan jodoh kita kecuali DIA. Tapi teringin nak ada family sendiri. Ada suami dan ada anak-anak yang comel macam mama dia. Ok saya dah mula mengada-ngada.

Sekarang ni musim final so saya jarang update blog sebab sibuk sangat dengan study. (konon study la sangat) dan tak lama lagi cuti final akan bermula dalam 2 weeks je. Tapi saya tak balik Labuan. Sedih memang sedih tapi saya kena dan wajib balik Terengganu sebab one of my best friend forever (BFF) akan menamatkan zaman bujang dia dengan mr Tunang tercinta. Happy for them =) so saya akan teruskan dengan aktiviti ronda-ronda Pantai Timur la pula cuti ni. Tak kisah tak balik Labuan sebab saya ada BFF saya yang selalu ada untuk saya. WANI,NOR,TIE, ILAH dan ASMA. Lepas ni giliran siapa pula jadi isteri orang. Mungkin antara kalian dulu kot. =P

0 comments:

Post a Comment