Blogger Layouts

ALL ABOUT SANTY

ALL ABOUT SANTY

Saturday, May 5, 2012

Kursus Finishing School

assalammualaikum..

muka yang semakin tembam dan mata yang sembam sebab tak cukup tido

akibat bangun lewat saya hanya mampu menyarungkan baju ini dan tudung express. tak sempat nak bergaya walhal takde maknanya nak bergaya. less in more. Muka memang tak sempat nak touch up, sempat pakai basic je iaitu cleansing, toner and moisturizing.

hari jumaat yang lepas bersamaan 4/5/2012 saya bersama 3 orang rakan saya yang lain telah menghadiri kursus finishing school bertempat di EDC Hotel UUM. Gempak kan UUM ada hotel sendiri. Taknak komen pasal tempat dia sebab EDC memang terbaik la dari segi kecantikan, keselesaan dan makanan dia pun sedap juga tapi sangat mahal. so kalau teringin nak makan kat hotel pergila EDC hotel. saya pun baru sekali pergi makan kat sana tu pun orang belanja. yang lain hanya pergi untuk attended segala kursus jala.

Finishing School ni satu program anjuran COB iaitu khas untuk student final semester atau yang berada di tahun akhir. Actually mula-mula kami ingat program ni wajib so kami pun g la daftar sebab kami memang skema sikit kalau melibatkan benda-benda yang wajib ni. tapi last-last minit ramai pula yang kata tak wajib tapi nak wat macam mana dah bayar pun so pergi jala.Manatau dapat input yang berguna untuk masa depan. 

sebenarnya program ni memang bagus sebab kami didedahkan dengan keadaan dunia sebenar di luar sana. maksudnya pendedahan awal sebelum kami memasuki alam pekerjaan la. ada 3 sesi ceramah tu 1st sesi pasal introduction of world corporate. wah speaking pula. yup sesi ceramah ni kena conduct dalam BI dan mix dengan BM tapi mostly guna English la. masa part  ni memang best sebab penceramah tu banyak talked about peribahasa yang memang kena dengan situasi saya. yang paling saya ingat bila dia kata

"lelaki ni baik dengan perempuan bukan sebab dia suka kat perempuan tu and just anggap macam kawan tapi perempuan yang sensitif dan salah anggap dengan kebaikan seorang lelaki tu"

terus saya macam kena tampar. muka rasa panas kot sebab terasa sangat dengan statement dia. Nor siap hantar msg perli walhal duk dekat je. serious kelakar ingat part tu. so sekarang saya mula berhati-hati dan yang paling penting jangan mudah perasan bila ada orang baik dengan kita.

malas la taip panjang sebab jiwa takda sekarang ni. just tengok gambar kami la sepanjang kursus tu. enjoy it :)

saya dan ilah duduk bersama :)

Nor dan Nola duduk kat belakang kami :)

kakak dan adik-adiknya :)

diorang memang roomate terbaik 

wa dalam pic ni memang nampak bulat la :(

nor memang tak lari dengan peace dia.. :p

duduk dengan sopan santunnya

hye dan peace mcm budak-budak

nola, ilah dan rose

inilah muka-muka budak-budak yang baru tamat sekolah. sekarang dah ready nak g interview. nak cari duit dan kawin ;p

program ni bermula jam 8.30 tamat kul 1.00 pm so memang berbaloi la. tapi last-last tu boleh pula saya tertidur. Ilah duk cuit je suruh bangun. ni semua gara-gara tak cukup tidur sebab minum nescafe. memang serik nak minum nescafe kalau kena bangun awal pagi.

ok take care and till then :)




0 comments:

Post a Comment